Noutati juridice

Al catelea citititor esti?

ITI PLACE? FII ALATURI DE NOI CU UN LIKE!

5 mai 2011

FILMELE STRAINE DUBLATE OBLIGATORIU IN LIMBA ROMANA?


Iaca-ta cum unii aleși (n.n. ma abțin sa-i calific in vreun fel) s-au șezut ei și s-au discutat, mai dara, sa nu mai citească ei ce se traduce în josul filmelor... e mai bine ca vocea lui Brad Pitt sau Johnnie Depp sa fie dublata de vreun scremut, într-un studio infect... ca deh... putini dintre ei au fost buni prieteni cu școală. 

Legea audiovizualului - 504/2002 are mai nou o propunere de modificare, inregistrata, tot in regula, spre dezbatere la Camera Deputatilor. 


Proiectul prevede introducerea obligatorie a dublării în limba romana a tuturor firmelor străine... Deci... sa ascultam voci de studio în loc sa urmărim un film cu efectele sonore ale mamei lui. In cazul în care nu se vor conforma, televiziunile vor plati amenzi de 5.000 pana la 10.000 lei. Deci... e contravenție treaba, nu gluma!


Știrea am citit-o și eu, recunosc, cu revolta și stupefacție, aici:
http://www.stiriexterne.com/europa/tiri-din-europa/romania/2046-un-deputat-roman-propune-dublarea-filmelor-strine

Eu chiar ma întreb: alte probleme țara asta nu mai are? Șomajul? Taxele prea mari? Salariile mici? Lipsa locurilor de munca? Sau propunem modificări pentru ca se apropie alegerile si trebuie lumea sa știe de numele nostru? Bun sau rău, doar sa se vorbească?

Nu am aflat încă unde putem formula obiecții, dar ma interesez. Pentru ca sunt în dezacord total cu aceasta propunere.


Va provoc la discuții: Care este părerea voastră? Haideți sa comentam. Aveti curajul sa va  spuneți părerea?

11 comentarii:

  1. Doamneeee.... cata imbecilitate in tara asta!! DEZACORD zic! O totala prostie. Cine e senatoru asta?? Nu mai vrea sa citeasca filmele, sa se duca la teatru!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cretini cu patru clase.. "Propunerea" mea ar fi ca cei care au facut o astfel de "propunere" sa se tavaleasca in chinuri..

    RăspundețiȘtergere
  3. Cata imbecilitate! Intai aia cu gratarul (acu nu mai avem voie nici la gratare) acu si asta cu filmele. Tara ne vrea prosti, fratilor! Pai daca tot ne va dubla filmele, ce rost sa mai mergem la scoala? Salariile de cacat sunt si cu si fara facultati! UAAA

    RăspundețiȘtergere
  4. Si cu persoanele surde cum ramane? Nu e asta discriminare? Un surd.

    RăspundețiȘtergere
  5. Parte acu gratarul -sau legea picnicului, este foarte binevenita daca ma gandesc cata mizerie si nesimtire, in general declanseaza la romani astfel de manifestari ale relaxarii si contopirii cu natura - gratarul in natura.
    Daca am fi, majoritatea covarsitoare vreau sa zic, oameni civilizati, cu bun simt si cu o educatie pe masura, as spune ca nu e rost pentru stfel de ingradiri, desi ele se gasesc in toate tarile civilizate, referitor l arespectarea naturii. Dar noi suntem, consumatori de seminte pe unde ne tuna, facem mizerie peste tot, indiferent ca oprim la semafor in BMW sau Dacie, tot pe jos aruncam pachetul sau chistocul de la tigari.
    La gratar, in urma noastra raman mormane de gunoi, de la cele alimentare pana la resturi dein materiale nebiodegradabile, care sufoca natura si o distrug. Asadar, eu sunt pentru orice lege care ne civilizeaza, ne impune reguli, si care amendeaza rau daca nu este espectata. La Romani se face treaba doar cu Biciul.
    In legatura cu filmele, pe langa faptul ca achesez la opinia de mai sus, referitoare la persoanele cu deficiente ale auzului, cred ca discriminam pe toti cei care vor sa isi bucure simturile cu vocile originale ale personajelor, in special ceicare sunt cunoscatori de limbi starine, stiu ca deliciul unui film, desen animat, spectacol, reportaj sta in proportie de 75 % in savoarea replicilor pline de expresii cu talc, haioase, interpretabile, inteligente. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca multi dintre noi am deprins,invatat si perfectionat limbi straine din filme, desene animate, etc.Acum ca nu mai este "trendy" sa citesti, sa vezi un spectacol de tetru, opera sau balet, sa pierzi noptile cu prietenii in dezbateri filozofice, ideologice, ci sa te uiti ca individe semianalgfabete precum B. Dragusa, D. Crudu, etc, filmele trebuie lasate asa cum au fost turnete ele, in limba originala cu tot farmecul ei.

    Miha

    RăspundețiȘtergere
  6. Da Miha. Nu suntem un popor civilizat. Dar stii ce cred eu? Ca pot sa puna 10 mii de legi cu gratare, sincer... nu se va aplica niciuna! Pentru ca uite, chiar acum 3 saptamani am fost in Busteni, la Gura Diham. Se platea intrarea (pentru ce se platea HABAR NU AM!!!) in asa zisa "rezervatie". Era 200 mii de lei vechi de masina. Si iti spun am dat 5 lei la nenea de la bariera si am trecut. Si pe cuvant ca nu imi pare rau, pentru ca nu am primit in schimb nici sac de gunoi si nici nu am vazut sa existe vreo pubela pe undeva. Sunt acolo doar sa incaseze. In rest nu fac absolut nimic. As fi dat cu placere toti banii daca vedeam ca se preocupa cu adevarat de situatia locului. Nu este asa. In schimb la cheile Rasnovului merg vara cu drag sa stam la cort. E un colt de rai. Insa vine nenea si iti ia 5 lei pe zi de persoana si 5 lei de masina. Ii dau cu placere. De ce? Pentru ca ai pubele in zona, iti aduce saci de gunoi, te roaga sa respecti zonele amenajate cu pietre pentru gratar, iti pun ei la dispozitie lemne, sa nu tai padurea... Si nu exista nicio lege care sa il oblige pe atunci. Asa ca, si din perspectiva meseriei mele, dar si poate ca stiu ce natie suntem, cred cu tarie ca asta nu se va aplica. Se vor da 2-3-5 lei de persoana la nenea si good bye! Pentru ca nenea are o familie de 5 persoane acasa si un salariu de maxim 700 de lei pe luna. Pentru ca oricat de buna ar fi masura, degeaba daca nu va fi practica. Am fost anul trecut in Croatia. Intrarea la plaja cu masina costa 3 euro/masina. Nu puteai sa faci combinatii cu nenea! Pentru ca nenea a zis din start: am 800 de euro salariu sa incasez bani. Nu ma pot bucura la 1 euro. Imi pierd serviciul! Asa ca... nu sunt singura ca masura a inceput de unde trebuie... Sa nu se inteleaga gresit: ma deranjeaza debandada noastra si mizeria ce o lasam in urma! Ma deranjeaza mentalitatea de nesimtiti pe care o avem! Dar oricat de utila e masura... ma tem ca nu va merge. Suntem saraci si ne vom bucura mereu la "chilipir'-uri.

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Alina, ai mare dreptate. Sunt de acord ca avem o mentalitate de nesimtiti. Nu toata lumea, imsa majoritatea da, pentru c aei considera ca li se cuvine. Insa cred in continuare ca aceasta mentalitate se poate indrepta, prin aplicarea efectiva a legilor, regulamentelor, amenzilor, dar si ptintr-un control de tip"multilevel guvernance", adica control; p emai multe nivele. Pe nenea d ela bariera ar trebui sa il controleze cineva, sa ii dea bilete, sa ii dea saci si mai ales sa pun acamere de luat vederi la bariere. Se numara masinile se inmultesc cu taxa si sa vezi cum nu mai ia nenea spaga. Nemtii sa stii ca sunt primii care recunosc ca ei s-au civilizat prin masuri coercitive. Asa li s-a schimbat mentalitatea. De la un popor nazist, azi sunt cei care te condamna si pentru o svastica desenata in joaca.
    Eu inca sper, si pe cat tine de mine, aportul meu incerc sa il maresc in fiecare zi catre o societate mai civilizata, mai luminoasa, mai departe de acest spirit balcanic care ne-a adus un renume ffff prost.
    O saptamana minunata va doresc!
    Va astept la mare!
    Miha

    RăspundețiȘtergere
  8. Da! Este clar Miha ca suntem nesimtiti. Si ne place sa fim. Am fost la austrieci. Cand am auzit ca nu am voie sa parchez unde si cum vreau m=am stresat. Nu eram obisnuita. Dar am inteles si respectat ordinea. Cand le-am povestit altora s-au simtit frustrati. Pai de ce nu? Cred ca haosul ne-a intrat prea mult in oase. E parte din noi. Visam la mai mult si mai bine, dar cand stim ca "se poate" trecem cu vederea. Pana la urma Romania e tara tuturor posibilitatilor... Uite si la Columbeanu... s-a dus repede la Camera Adunatilor sa dea cu subsemnatul la Comisia pentru copii... ca are putere. Cati dintre noi nu sunt in situatia lui si inghit situatii pe care le cred ilegale? Mii si mii.. Dar altii nu pot folosi puterea lui... Traim in discriminare de pozitii si functii, trebuie sa ne fie frica de o masina scumpa pt ca nu stim cine o conduce. Fiu de senator? Amanta? sau Senatorul insusi? relatii... relatii ... relatii. Omul de rand e zero absolut! Si atunci...inteleg! De ce ar fi x sau y altfel? Pup cu drag si sigur am sa ajung si la mare anul asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Alina,

    Asa este, chiar si celr care nesimtire nu le vine turnata, desi constientizeaza unele situatii se compac in ele.
    Ne est este teama sa luam atitudine, sa ne cerem drepturile, sa mergem pana in panzele albe. Acum vreo doua saptamani, mergand pe strada, un ciob mi-a cazut in fata, la un sfert de pas de unde ma oprisem eu. Un stimabil, isi punea termopane la balcon, si cu acesta ocazie spargea geamurile vechiului balcon, bineinteles fara sa semnalizeze operatiunea, fara sa puna un om sa avertizeze fraierii care merg pe jos, care nu au Mercedes/Audi /etc. din care sa arunce pachetul gol de tigari, doza de energuzant, etc.
    Justitiarul din mine -sunt jurist de meserie- s-a trezit si am pus mana pe teelfon si am sunat la 112. Un echipaj de politie a sosit cam in 10 minute sila intoarcere am constata ca acum era o persoana care averiza si care matur. Unii cunoscuti, printre care si tatal meu, care a trait in comunism cu conceptul nu te baga, nu te priveste, esti mut orb surd,mi-au spus ca sunt nebuna, de ce am sunat la politie, daca afla proprietarul, etc...
    Am sunat pentru ca asa era normal, pentru ca simtul civic si educatia mi-au spus sa iau atitudine. Situatia era una periculoasa, si ca atare -o mama doar ce trecuse cu baietelul de 3 ani inaintea mea- am luat atitudine.
    Si am fost condamnata. Pana cand nu o sa vrem mai mult de la noi, nu o sa ne cerem drepturile, atata timp cat toti functionarii publici ne vor trata ca si cum ne fac o favoare, nu isi fac meseria, pana cand ne vom complace in aceast abalta cu noroi, asa vom fi -nesimtiti. Respectul pentru lege vine din educatie, din cei 7 ani de acasa dar si din societate. Stiati c ain finland acopii sunt educati de la gradinita c asa furi, sa copiezi de l avecinul e gresit i ca mai tarziu poti ajunge sa furi si sa fii un corupt , iar ca cei din jur te vor arata cu degetul si te vor judeca? De mici invata sa fie cinstiti.

    Va urez inca o saptamana minunata, si sa stiti ca la Constanta se face baie in mare!

    Va pup!
    Miha

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Miha.. pana la urma ce faci tu ar trebui sa fie in atitudinea tuturor zi de zi. O lume mai buna nu se face cu vise si cu mana in san! Poate e vremea sa invatam si noi de la altii, mai mult decat sa visam sa plecam la ei. Pup si eu.

    RăspundețiȘtergere
  11. Traim in Romania, iar asta ne ocupa tot timpul!

    RăspundețiȘtergere

AI O INTRABARE? ADRESEAZ-O AICI!
Reguli inainte sa ne scrii:
- Citeste cu atentie articolul
- Citeste Regulamentul Site-ului
- Nu folosi prescurtari sau abrevieri de genul mn, dak, adik, dc, etc
- Nu folosi litere mari si incearca sa adresezi o intrebare coerenta.
- Limiteaza-te la maxim 6 randuri, spatiul nu ne permite sa publicam povestile mai lungi si vor fi eliminate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...